Skip to content

Onze werkwijze

Ieder asbest of chroom 6 vraagstuk en is anders en vereist de volle aandacht en flexibiliteit. We begeleiden je van A tot Z, gedurende het gehele traject.

Stap 1: Vraag een offerte aan

Via onze website of telefonisch (06 53 25 90 97) kun je een offerte aanvragen. Het is wenselijk om in de aanvraag de huidige situatie al zo helder mogelijk te schetsen. Wat is de aanleiding voor een inventarisatie en wat voor object of pand betreft het?

Na ontvangst van de offerteaanvraag doen we je vaak binnen een dag een passende offerte toe, of komen we in contact om een afspraak te maken om de situatie in kaart te brengen.

Stap 2: De inspecteur komt langs om de situatie in kaart te brengen

Het is niet altijd nodig, maar vaak wel: één van onze inspecteurs komt langs om de huidige situatie in kaart te brengen. Op basis van zijn ingevingen, zijn we vervolgens in staat om een gedetailleerde offerte op te stellen. Uiteraard komt de inspecteur langs in overleg, op een moment dat het je uit komt. Dit kan ook in de avond of in het weekend zijn.

Stap 3: De offerte wordt opgesteld en indien akkoord getekend

De door ons opgestelde offerte ligt nu in jouw handen. Komt het overeen met je wens en ben je akkoord? Dan kun je ons dit laten weten en gaan wij aan de slag.

Stap 4: We starten de asbestinventarisatie

In overleg bepalen we wanneer we over gaan tot uitvoering van de asbestinventarisatie. Deze wordt uitgevoerd door een Deskundig Inventariseerde Asbest (DIA). De DIA zal het betreffende pand of object grondig en systematisch nalopen. Van elk verdacht materiaal wordt een monster afgenomen. Dit wordt uiteraard zorgvuldig gedaan, zodat verspreiding van asbest voorkomen wordt. Daarbij maakt de DIA tijdens zijn aanwezigheid meerdere foto’s van het object. Dit is om de situatie te visualiseren in het uiteindelijke asbestinventarisatierapport.

Blijkt tijdens de inventarisatie al dat het (gezondheids)risico van de gevaarlijkste stoffen dermate hoog zijn? Dan wordt dit direct besproken met de opdrachtgever zodat eventuele vervolgstappen meteen genomen kunnen worden. Denk aan het ontoegankelijk maken van het object of het afsluiten van de ruimte.

Stap 5: We stellen een asbestinventarisatierapport op

Alle bevindingen van de asbestinventarisatie, worden samengevoegd in het asbestinventarisatierapport. Hierin vind je onder andere:

  • Of er asbest aan is getroffen ja/nee
  • Hoe groot het risico is
  • Wat de vervolgstappen en -adviezen zijn

Snelheid staat bij ons hoog in het vaandel, en daarom ontvang je het rapport vaak al binnen een dag (afhankelijk van de omvang van het project). Uiteraard is het mogelijk om het rapport samen door te lopen, zodat je eventuele vragen direct kunt stellen.

Stap 6: Hoog risico? Jij bepaalt hoe nu verder

Indien uit het asbestinventarisatierapport blijkt dat er sprake is van een hoog risico, dan gaan we over tot vervolgstappen. Dit is geheel afhankelijk van jouw wens. Dit zijn je opties:

  1. Je kunt zelf op zoek gaan naar een asbestsaneerder.
  2. Wij kunnen een betrouwbare partij voordragen.
  3. Wij regelen het gehele asbestsanering traject. Dit betekent dat wij een externe asbestsaneerder inschakelen, het overleg voeren met de betrokken overheidsinstanties, en meer. Zo heb je er zelf geen omkijken meer naar.

Waarom samenwerken met HvP?

We acteren snel en flexibel

Eén belletje en we zijn er zo.

We werken pragmatisch

Geen woorden maar daden.

We zijn mensen-mensen

Persoonlijk contact. Altijd.

Vrijblijvend advies voor jouw situatie?

Vraag een offerte aan

Op zoek naar vrijblijvend advies of benieuwd naar de tarieven? Via onderstaand formulier kun je een offerte aanvragen. We komen dan vaak binnen een werkdag op je bericht terug.

    Geef aan waar de aanvraag betrekking op heeft

    Velden met een * zijn verplicht

    Back To Top